Komercmediju peļņas iespējas mūsdienās ir krietni mainījušās. Tehnoloģiju attīstība pasaulē ir ieviesusi savas korekcijas un satricinājusi industrijas iekšējo tirgu. Par mediju vidi mūsdienās, sabiedrības uzticību žurnālistiem un profesijas nākotni portāls TVNET sarunājās ar Oksfordas universitātes politiskās komunikācijas profesoru un Reuters žurnālistikas studiju institūta direktoru Rasmusu Klīsu Nīlsenu.

ABONENTIEM ABONENTIEM

Pēdējā laika pasaules ievērojamākais notikums ir bijis ASV vēlēšanas novembra sākumā.  Kādi ir jūsu galvenie secinājumi par tajās notikušo politisko komunikāciju?

Mēs vēl arvien redzam to, ka mediji un it īpaši TV kanāli vēl arvien spēlē ārkārtīgi būtisku lomu politiskajā komunikācijā ASV iekšienē. Tāpat arvien būtiskāku lomu ieņem arī tādas platformas kā YoutubeTwitter un Facebook. Tās ļauj ne tikai sasniegt daudz lielāku cilvēku loku, bet arī piegādāt ziņojumus, kuri ir mērķēti uz konkrētām auditorijām. Tāpat redzam to, ka politiķi diskreditē mediju kvalitāti un uzticamību. To tradicionāli ir darījis Donalds Tramps, taču arī daži demokrātu politiķi ir pauduši apgalvojumus, ka tos cenzē.

Ja mēs salīdzinām ar situāciju mediju vidē 2016. gada vēlēšanās, vai redzat arī kādas atšķirības?

Jā, manuprāt TV un drukātie izdevumi ir palikuši vēl nenozīmīgāki un digitālie mediji spēlē vēl lielāku lomu. Tāpat mēs redzam arī to, ka mediji ir šo to mācījušies no 2016. gada situācijas saistībā ar notikumu atspoguļošanu.