Kas ir pirmais, kas tev ienāk prātā, kad dzirdi runājam par škodām? Skaidrs, ka ar tām domāti transportlīdzekļi, bet kādi? Vienam zināmākā Škoda ir tūkstošu iecienītais ģimenes auto Octavia, citam mazā Fabia, kādam noteikti arī dzeltenie trolejbusi no padomju laikiem un vēl kādam noteikti arī modernie tramvaji ar līganu gaitu un karstā vasaras dienā neaizstājamo klimata kontroli.

ABONENTIEM ABONENTIEM

Čehu uzņēmuma Škoda pirmsākumi meklējami 125 gadus senā pagātnē, kad Vāclavs Klements un Vāclavs Laurins apvienoja spēkus velosipēdu ražošanā. Tikai četrus gadus vēlāk, 1899.gadā, viņi atklāja, ka velosipēda rāmī ir pietiekami daudz vietas, lai tur ieliktu dzinēju. Tā Vāclavu duets kļuva par motociklu ražotājiem. Autobūvei čehu uzņēmēji savukārt pievērsās vēl dažus gadus vēlāk, kad 1905.gadā pasauli ieraudzīja mazmazītiņš Laurin & Klement Voiturette A ar 1 litra divu cilindru dzinēju un 40 km/h maksimālo ātrumu. Jā, tieši tā, Laurin & Klement, nevis Škoda, jo šis vārds uz automobiļiem parādījās tikai 20 gadus vēlāk.