Pandēmijas laikā mainījušies iepirkšanās paradumi; citādāks ir arī "vidusmēra pircējs"

Māris Kūrēns
, Financenet žurnālists
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Zane Bitere / LETA

Iepirkšanās ir neatņemama dzīves sastāvdaļa. Tomēr arī pārtikas produktu ražotājus ir ietekmējusi Covid-19 pandēmija. Plašāk par to, kā arī par patērētāju uzvedību un vidusmēra pircēju lielveikalos intervijā portālam TVNET pastāstīja “Mars” Baltijas tirgus vadītāja Ješima Ozēra.

- Šobrīd kas ir kopīgs un atšķirīgs, ja skatāmies uz laiku tagad un pirms Covid-19 pandēmijas?

- Kad tika noteikts ārkārtas stāvoklis, cilvēki steidza iepirkt dažādu preču krājumus, tāpēc svarīgi bija nodrošināt preču pieejamību. Šāda situācija bija jauna daudziem no mums. Kas attiecas uz tirdzniecības kanāliem – e-komercija pirms pandēmijas attīstījās, taču tā nebija tik nozīmīga. Tagad tās lietojums ir pieaudzis no trīs līdz pat piecām reizēm.

Ko es vēl vēlos piebilst – pirms Covid-19 laikā cilvēki tik ļoti nepiedomāja pie tā, ko viņiem veikalā vajag iegādāties. Kas attiecas uz veikalu noslodzi – tā mazinās, jo cilvēki mazāk dodas uz veikaliem.

Salīdzinot ar pirms pandēmijas laikiem, pieaug to cilvēku skaits, kas rūpīgi izvēlas preces pēc to cenas un vairāk domā par izmaksām. Jā, arī pirms tam cilvēki aptuveni zināja, kādas cenas ir kādās konkrētās preču grupās.

Pirms pandēmijas vidusmēra pircējs bija sieviete, kas apzinājās preču cenas un kvalitātes attiecību. Taču tagad, pandēmijas laikā, vidusmēra pircējs ir vīrietis, kurš var iegādāties vairāk un mājās nogādāt arī smagus produktus. Vīrieši - pircēji biežāk veikalos pērk to, kas ir norādīts iepirkumu sarakstā. Salīdzinot – sievietes vairāk iepazīst veikalos pieejamās preces, viņas pērk arī to, kas nav iekļauts sarakstā. Līdz ar to ir mainījies pircēja profils lielveikalos.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu