Jāteic, ka Elitas Veidemanes svaigākos ierakstus vietnē twitter neredzu jau daudzus gadus, jo, gluži kā lielāko daļu aktīvo twitter lietotāju, Elita ir nobloķējusi arī mani. Par laimi, publiciste ar savām prātulām dalās arī citos resursos. Tā, piemēram, Latvijas Radio 1 raidījumā “Krustpunktā” viņa paziņoja, ka latviešu dzejoļos, teikās un pasakās nav lasīts par viendzimumu ģimenēm, tāpēc tas ir pretdabiski.
“Vai jūs latviešu tautasdziesmās kaut kur esat manījis, ka tādas ģimenes kaut kad ir eksistējušas? Vai arī latviešu pasakās tās ir bijušas, vai teikās? Es neesmu lasījusi neko tādu, tas ir pretdabiski,” komentēja Veidemane.
Vispirms vēlos iesākt ar pāris vieglas homoerotikas rindām no latvju Dainu skapja:
Mans mīļais, mans jaukais,
Kam tu kāpi ozolā?
Vaj tev trūka salda medus
Manā liepas šekumā?
Kāpu, kāpu pa trepēm,
Klausos, klausos, kas tur čirkst:
Jauna meita jēru cirpa,
Vecā tura vācelīti.
Piedzērs biju kā vilciņš,
Krūmos galvu es iebāzu,
Lai darīja, ko darīja
Ap to manu pakaļiņu.
Saprotams, ka arī šīs rindas viegli pakļaujas interpretācijai un sirdsšķīsti tikumīgs latvietis te nesaskatīs neko divdomīgu. Tāpēc tā vietā, lai sacenstos ar Elitu dainu tulkošanā, labāk nolaidīsimies līdz sākotnējam uzstādījumam un attīstīsim to tālāk. Proti – viss, kas nav pieminēts latviešu tautasdziesmās, pasakās vai teikās, ir pretdabisks.
Neatminos arī, ka teikās un dainās būtu rakstīts par internetu un telefoniem, tāpēc Elitai savus uzskatus vajadzētu popularizēt nevis tviterī, bet vienīgajā dabiskajā veidā - skaļi gavilējot no kalna galiņa. Kas tuvumā, lai dzird. Kas citur, tam dieviņš nav paredzējis dzirdēt.
— Kurbads (@Kurbads1918) February 8, 2021