Mode nav tikai lupatas. Tā ir būtiska ekonomikas sastāvdaļa un lakmusa papīrs, kas uzrāda procesus sabiedrībā. Kamēr pašmāju apģērbu veikali ir slēgti jau bezgalīgi, Latvijas iedzīvotāji iepērkas e-veikalos, ar vienu klikšķi savu naudu nosūtot uz Ķīnu vai citu valsti.

ABONENTIEM ABONENTIEM

Modes industrijas gigantiskos apmērus raksturo daži cipari: 2018. gadā modes precēm planētas iedzīvotāji iztērēja 338 miljardus dolāru. Starp citu, trešdaļa no viņiem ķīnieši. Piemēram, Parīzē gadā viens ķīnietis par modes precēm atstāj vidēji 1100 eiro, kas nav maza nauda. Modes industrija ir sarežģīts mehānisms - kolekcija ir ne vien jārada, bet  jāatrod, kas to nēsās, pirks, un atbilstoši jāpiedāvā. Pandēmija visu šo komplicēto mehānismu ir pamatīgi sašūpojusi. Veikali ir slēgti, tāpat kā robežas ceļošanai, tāpēc atlikušie šopinga mīļotāji ir pārcēlušies uz virtuālo telpu.

Pērnā gada 2. ceturksnī Eiropas Savienībā kopumā pandēmijas ietekmē modes preču ražošana samazinājās par 37,9%, mazumtirdzniecība par 43,5%.

1089 apģērbu rūpnīcām Bangladešā pandēmijas dēļ atcelti pasūtījumi aptuveni 1,5 miljardu vērtībā. 

Bangladešā vairāk nekā 1 miljons apģērbu ražošanā strādājošo zaudējuši darbu, jo pasūtījumi ir atcelti un pircēji nespēj tos apmaksāt.