Viss sākās ar mērķi - piegādāt klientam pirkumu 15 minūšu laikā no brīža, kad tas izdarīts interneta veikalā. Sešu gadu laikā "Rappi" kļuvis par 3,5 miljardus dolāru vērtu uzņēmumu, vienu no visstraujāk augošajiem Dienvidamerikā. Taču, neskatoties uz piesaistītajiem miljardiem, rodas jautājumi par tā ilgtermiņa izaugsmes perspektīvām.

ABONENTIEM ABONENTIEM

"Mēs sākām ar nelielu, aizlienētu furgonu," tehnoloģiju konferencē "Collision" stāsta kompānijas līdzdibinātājs Huans Pablo Ortega. "Rappi" dibināšanas laikā viņš bija 23 gadus vecs. "Nenāca pat prātā, ka tik strauji augsim. Taču tagad darbojamies daudzās valstīs, un no "Rappi" var pasūtīt jebko."

"Rappi" piegādā restorānu maltītes un preces no pārtikas veikaliem, līdzīgi kā to dara Latvijā pazīstamie uzņēmumi, taču sadarbojas arī ar daudziem tehnoloģiju un saimniecības preču veikaliem, grāmatnīcām un tamlīdzīgi. Pandēmijas laikā apgriezienus uzņēma "RappiBank" digitālo norēķinu lietotne, kas ļāva noformēt kredītkarti laikā, kad uz banku aiziet nebija iespējams.

Ārkārtīgi straujo ceļu no necila Kolumbijas jaunuzņēmuma līdz "vienradzim" (tā sauc jaunas tehnoloģiju kompānijas, kuru vērtība sasniegusi vismaz miljardu dolāru) un vēlāk jau līdz daudzmiljardu "superlietotnei" sekmēja faktori, kas citus nospieda uz ceļiem. Bēgot no politiskās nestabilitātes un smagās ekonomiskās krīzes Venecuēlā, kur hiperinflācijas dēļ iedzīvotāji nevar atļauties pārtiku un pirmās nepieciešamības preces, daudzi venecuēlieši devušies pāri robežai uz Kolumbiju. Viņiem kurjera darbs palīdzēja nodrošināt pieticīgus ienākumus jaunajā valstī, savukārt "Rappi" - audzēt piegādātāju "armiju" un pietuvoties sapnim par 15 minūšu piegādēm.