Globālā civilās aviācijas industrija šobrīd atrodas krīzē - vērojams plašs spiediens samazināt siltumnīcefektu izraisošo gāzu emisiju, bet jau ilgāk nekā gadu gaisa satiksme faktiski atrodas Covid-19 pandēmijas izraisītā dīkstāvē. Šādos apstākļos ideja par virsskaņas pasažieru pārvadājumu atjaunošanu izskatās pēc pārdrošas fantāzijas, tomēr uzņēmums “Boom Supersonic” ir citās domās.

ABONENTIEM ABONENTIEM

Kopš virsskaņas lidmašīnas pēdējo reizi tika izmantotas pasažieru pārvadājumos, pagājušas jau gandrīz divas desmitgades. Lielbritānijas un Francijas kopīgi izstrādā virsskaņas lidmašīna “Concorde” bija viena no diviem pasaulē izmantotajiem virsskaņas pasažieru lidmašīnu modeļiem. “Concorde” lidojumus veica no 1969. līdz 2003. gadam. “Concorde” lidojumi bija ļoti dārgi, un tās bija uzskatāmas arī par ekoloģisku “katastrofu”. Šo lidmašīnu tēlu sagrāva traģiskā “Concorde” aviokatastrofa Parīzē 2000.gada jūlijā, kad bojā gāja 113 cilvēki.

Pēdējos gados vairāki jaunuzņēmumi aktīvi attīstījuši jaunus virsskaņas lidmašīnu projektus. Viens no šiem uzņēmumiem ir “Boom Supersonic”, kurš pagājušā gada oktobrī prezentēja virsskaņas lidmašīnas prototipa XB1 projektu.