Zemo cenu aviokompānija oktobrī Rīgas lidostā atklās savu bāzi. Jau pašlaik tiek pārdotas lētas biļetes jaunos maršrutos. Šis notikums maina aviācijas ainavu ne tikai Rīgas lidostai un "airBaltic", bet arī pasažieriem. Tīmekļa žurnāls Klik skaidro, vai Rīgas lidosta būs ieguvēja no Īrijas aviokompānijas atnākšanas un to, kā "airBaltic" gatavojas lielākai konkurencei. 

ABONENTIEM ABONENTIEM

Bāze nozīmē to, ka "Ryanair" lidmašīnas "nakšņos" Rīgas lidostā un varēs veikt vairāk lidojumu, dodoties ceļā jau no agra rīta. Īrijas zemo cenu kompānija paziņojusi 16 jaunas pilsētas, faktiski divas reizes palielinot savu maršrutu tīklu. Tas gan nenozīmē, ka lidostai palielināsies pasažieru skaits un palielināsies ienākumi.

Lidostas ienākumus ir pieņemts dalīt divās kategorijās - aviācijas (par pakalpojumiem, ko sniedz aviokompānijas) un ar aviāciju nesaistītajos ienākumos (par pakalpojumiem, kas nav saistīti ar aviāciju).

Līdz pandēmijas sākumam ar aviāciju nesaistītie ienākumi Rīgas lidostai bija aptuveni 40% no kopējā apjoma. "Bet citreiz pat vairāk," uzsver lidostā.

Nozīmīga daļa no ar aviāciju nesaistītajiem ienākumiem ir atkarīga no pasažieru skaita, jo šeit tiek runāts par naudu, kas tiek tērēta lidostas termināļos. Tādēļ lidostai ir principiāli svarīgs nevis aviokompāniju skaits, bet unikālie ceļotāji.