Deviņdesmitajos gados Latviju pārplūdināja desmit un vairāk gadus veci "cigāri". Šķiet, tā tautas valodā mēdza dēvēt slaidos Audi 100 sedanus, ko trešajā paaudzē ražoja no 1982.gada līdz 1991.gadam, un daudziem tie noteikti būs palikši atmiņā ne tik daudz ar dizainu, cik ar sulīgi saldo motora dziesmu, ja zem garā motora pārsega atradās piecu cilindru agregāts. Tas, starp citu, ražotāja klāstā debitēja tieši Audi 100 modelī, tiesa gan, modeļa iepriekšējā paaudzē.

Modelis ar nosaukumu Audi 100 Ingolštates ražotāja klāstā ir kopš 1968.gada. Pirmo paaudžu maiņu tas piedzīvoja 1976.gadā un tad līdz ar jaunu, laika garam atbilstošu, kantainu ārējo veidolu Audi 100 ieguva arī pirmo piecu cilindru motoru ar 100 un vēlāk jau 136 zirgspēkiem. Dzinēja koncepcija ļoti ātri tika pilnveidota, tika attīstīta četru vārstu tehnoloģija un motors ieguva versijas ar turbokompresoru, tāpēc agregāti ar pieciem cilindriem rada lietojumu aiz civilās autobūves robežām un faktiski palīdzēja definēt Audi saukļa Vorsprung durch Technik jēgu. Ja kas, Audi klāstā pat downsizing laikmetā, kad modē ir motoriņi ar litra darba tilpumu un trim cilindriem, atradīsi pārīti modeļu ar 2,5 litru 5 cilindru motoru priekšā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X