Šomēnes Latvijas jaunuzņēmums "Sonarworks" ir piesaistījis sešu miljonu dolāru vērtas investīcijas. Mūzikas tehnoloģijas, ko radījis uzņēmums "Sonarworks", var palīdzēt mums "saglabāt dzirdi" un klausīties mūziku tā, kā mums patīk. Sarunā ar TVNET tiešsaistes žurnālu Klik kompānijas pārstāvji skaidro, kādēļ viņi var mainīt mūzikas industriju, un kur Latvijā sastapt tik daudz talantīgu inženieru. 

ABONENTIEM ABONENTIEM

Kad Helmuts runā par skaņas kvalitāti, viņš skaidro, ka deviņdesmitajos gados bija lieli monitori, ar milzīgu kineskopu. Tie, kam bija tādi datori, uzskatīja šādus monitorus par ērtiem un tehnoloģiskiem. Šodien ar tādu monitoru būtu neizturami strādāt, jo mēs zinām, cik ļoti citādāk var būt.

"Tehnoloģijas pilnveidojas ik dienas, un, kamēr mēs nezinām, kas var būt vēl labāk, mums ir grūti iedomāties šo starpību. Ir gan vērts pamēģināt ko jaunu, un cilvēks pakāpeniski pierod, viņam rodas jauns atskaites punkts, līdz beigās viņš saprot: lūk, tas tik tiešām ir labi," saka Helmuts.

Viņš ir pārliecināts: lielākajai daļai cilvēku nav šī "atskaites punkta", runājot par labu skaņu. Lielākoties mēs dzirdam to, ko atskaņo mūsu telefoni. Tādēļ pat audiotehnikas veikalos pircēji ir apjukuši - viņiem var daudz ko parādīt, taču atšķirības skaņā var nedzirdēt. Sajust atšķirību var tad, kad smadzenes ir pieradušas pie kā cita.

"Mūsu pētījumi liecina, ka smadzenēm vajag aptuveni divas nedēļas, lai pierastu pie jaunas pieredzes, un pēc tam smadzenes jau spēj noteikt šo atšķirību - ir ļoti grūti atgriezties pie iepriekšējās pieredzes," stāsta "Sonarworks" vadītājs.