Izdzirdot Subaru vārdu, pirmais, kas daudziem nāk prātā, ir rallijs un zilas Impreza WRC mašīnas ar dzelteniem 555 uz sāniem un Kolinu Makreju, Ričardu Bērnsu vai Peteru Solbergu pie stūres. Bet ne jau ar 300 zirgspēku sacīkšu automobili sākās Subaru stāsts. Līdz slavas virsotnēm japāņu zīmols nonāca pakāpeniski, pašos pirmsākumos ražojot automobiļus, kam ar jaudu, ātrumu, arī elementāru komfortu nav vispār nekā kopīga.

ABONENTIEM ABONENTIEM

Jaunāko laiku vēsturē Subaru vārds asociējas ar dažādiem paaugstinātas caurgājības automobiļiem, kam vienojošā raksturiezīme ir pastāvīgās pilnpiedziņas sistēma. No modeļu klāsta Outback un Forester ir vairāk piemēroti ģimenes vai mežsaimnieka vajadzībām, savukārt Impreza sevi jau izsenis ir pierādījis kā autosportam viegli pielāgojams un dažādiem ekstrēmiem varoņdarbiem piemērots modelis. Piemērs tālu nav jāmeklē, jo Impreza savas spējas gadiem lieliski demonstrēja pasaules rallija čempionātā, kur daudziem autosporta faniem spilgtā atmiņā palikusi sīvā cīņa starp diviem grandiem Mitsubishi Lancer Evo VI un Subaru Impreza. Vēlāk tā arī pārsviedās uz koplietošanas ceļiem, kur īstenie benzīngalvas būtībā sadalījās divās frontēs - tajos, kam simpātiskākas šķiet evolūcijas, un tajos, kam sapņu auto ir Impreza ar rozā STi monogrammām dažādās virsbūves vietās.

Šīs rallija automobiļu ielas versijas bija iespēja ikvienam, kam, protams, ir nepieciešami uzkrājumi, sajust piederību pasaules rallija elitei un saviem elkiem - augstāk minētajiem Makrejam, Bērnsam un Solbergam, kuri aizstāvēja Subaru krāsas un WRC čempiona kroni galvā uzlika attiecīgi 1995., 2001. un 2003. gadā, vai Tomi Makinenam, kurš ar četriem dažādiem Mitsubishi Lancer Evolution bija čempions no 1996. līdz 1999. gadam, tātad četrus gadus pēc kārtas.

Var uzskatīt, ka autosporta karstgalvji dažādos planētas nostūros ir palīdzējuši izkalt Impreza WRX vai STi par sava zīmola karognesējiem, jo nudien nebūs daudz tādu ļaužu, kam pirmā Subaru asociācija būs, piemēram, Justy. Impreza turpretī ir cits stāsts - tas ir skaļš, ļoti ātrs un pamanāms auto, par kuru runā visa pasaule, ja tas nonāk amerikāņu ekstrēmo sporta veidu entuziasta Travisa Pastranas garāžā un kļūst par Gymkhana automobili, kurš jebkādos apstākļos spēj izpildīt neticamus lēcienus un piruetes. Vai, piemēram, ar Marku Higinsu pie stūres nobrauc pa bosleja trasi un leģendāro Isle of Man Tourist Trophy motosacīkšu distances vienu apli pieveic mazāk nekā 18 minūtēs. Var tikai iztēloties, cik daudz adrenalīna ir Higinsa asinīs un ko spēj auto, jo nepilnās 18 minūtēs viņš nobrauc ne jau 20 un pat ne 30 kilometrus. Isle of Man TT sacensībās, kur motosportisti milzu ātrumā, bieži krietni virs 300 km/h, traucas pa ainaviskiem lauku ceļiem gar jūru un caur apdzīvotām vietām, viena apļa garums ir 60,7 kilometri. Nav grūti aprēķināt, ka Higinsa Impreza, kam gan ar sērijveida mašīnu kopīgs ir tikai nosaukums un riteņu skaits, pa koplietošanas ceļiem uz salas Īrijas jūrā traucās ar vidēji vairāk nekā 200 kilometriem stundā. Jo iespaidīgāk tas šķiet tāpēc, ka pirmais Subaru pat nevarēja izspiest 100.