Pandēmijas laiks ir pilnībā mainījis to, kā mēs skatāmies uz iepirkšanos. E-komercijas straujā izaugsme ir tā, kas ir ļāvusi attīstīt jaunas tirdzniecības platformas internetā, piedāvājot arvien plašāku preču klāstu. Intervijā portālam TVNET uzņēmumu grupas “PHH Group” (iepriekš “Pigu Group”) (kurā ietilpst arī interneta veikals “220.lv”) platformas “Marketplace” vadītājs Raimonds Žilēns skaidroja, kā pandēmija veiksmīgi ļāva attīstīties lielai e-komercijas tirgus vietai.

ABONENTIEM ABONENTIEM

Pirms kāda laika, kad vēl nebija radīts “Marketplace”, mūsu mērķis bija izglītot cilvēkus, kā iepirkties internetā. Pirms desmit gadiem cilvēki vēl nebija pieraduši pie iepirkšanās internetā, tas arī nebija tik vienkārši kā šodien, tāpēc mums bija jāizglīto sabiedrība, kā šādus pakalpojumus izmantot.

2019. gadā mēs radījām “Marketplace”, kad sākām izglītot kompānijas un tirgotājus, skaidrojot, kāpēc ir labi izmantot e-komercijas platformas un pārdot preces internetā. Mūsu mērķis nav sakaut lielākos tirgus spēlētājus, bet gan būt pirmajiem savā tirgū.

Mēs varam sekmīgi cīnīties pret lielajiem milžiem Baltijas mērogā. Kādas ir mūsu priekšrocības? Mēs patērētājiem sniedzam pakalpojumus vietējās valodās, mums ir savi fiziskie preču savākšanas punkti, mums ir zināšanas par mūsu tirgus specifiku. Tās ir zināšanas, kas dod lielas priekšrocības arī tiem tirgotājiem, kas nolemj sākt savu darbošanos internetā.

Piemēram, “Amazon” nepiedāvā vietējā mērogā šādas iespējas un nav tik tuvu patērētājiem.

Līdz ar to, vietējiem un reģionāliem e-komercijas tirgus dalībniekiem ir savas priekšrocības, kas ļauj sekmīgi konkurēt ar “Amazon”, “Ebay” un citiem.