Māris Upenieks, neatkarīgi strādājošs reklāmas radošais direktors, ir radījis turpinājumu pagājušajā gadā veiksmīgi startējušajam projektam "Paliec mājās", kas, sākoties lokdaunam, ar pilsētvidē sastopamiem asprātīgiem tekstiem aicināja cilvēkus palikt mājās. "Tā kā vakcinācijas aptvere joprojām klibo un valstij ar komunikāciju rodas dažādi misēkļi, sapratu, ka būtu svarīgi radīt turpinājumu šim plakātu projektam," teic "Aizej pēc vakcīnas" iniciatīvas autors, un nu iedrošinošie plakāti, pateicoties lielāko digitālo ekrānu operatoru atsaucībai, redzami daudzviet pilsētā, aktīva dalīšanās ar plakātiem vērojama arī sociālajos tīklos.

ABONENTIEM ABONENTIEM

“Aizej pēc vakcīnas” - vai tā ir pilnīgi tava individuāla iniciatīva? Par to neesi saņēmis nekādu atlīdzību?

Tieši tā – šā projekta kontekstā neesmu saistīts ne ar vienu organizāciju, valsts iestādi vai politisko spēku. Šī ir 100% brīvprātīga un personiska iniciatīva, par ko neesmu saņēmis ne centa. Tas arī visvairāk pārsteidz dažus interneta komentāru speciālistus – izskatās, ka tie nespēj noticēt, ka kaut kas tāds Latvijā ir iespējams.

Skaidrs, ka vakcinācijas gausais temps un apmēri nav iepriecinoši, taču kas tevi pamudināja rīkoties?

Apjausma, ka vīruss pats no sevis nekur nepazudīs un, lai kā vērtēta, vakcīna izskatās visticamākais ceļš ārā no mūsu kovidreālijām. Skaidrs, ka šaubīties par vakcīnu ir tikai normāli, – taču plašāka vakcinācijas aptvere ļoti ticamajā trešajā vilnī ļautu samazināt gan slodzi uz medicīnas sistēmu, gan ierobežojumus un attiecīgi ietekmi uz ekonomiku, rezultātā liekot mazāk ciest arī mums kā sabiedrībai ilgtermiņā. Nemaz nerunājot par katra vakcinētā stiprināto imunitāti pret vīrusu. Tāds arī ir mans mērķis, vērst uz to uzmanību.

Tavuprāt, tā spētu mainīt cilvēku, kuri negrasās vakcinēties, viedokli? Kas ir iniciatīvas mērķauditorija?

Nedomāju, ka ir produktīvi mēģināt pārliecināt karojošos un par savu taisnību izteikti pārliecinātos vakcīnpretiniekus. Svarīgāk uzrunāt to lielo iedzīvotāju daļu, kas vēl izsver un domā – uz viņiem tad arī tēmēti iniciatīvas vēstījumi, inteliģenti un pieklājīgi aicinot aizdomāties un izdarīt izvēli par labu vakcinācijai.