EK plāns paredz, ka no 2035. gada Eiropas Savienības teritorijā drīkstēs reģistrēt tikai jaunus bezizmešu auto.

ABONENTIEM ABONENTIEM

Kamēr liela daļa eiropiešu priecājās par saulaino atvaļinājumu vai, gluži pretēji, šausminājās par ārkārtīgo karstumu, Eiropas Komisija bez lieka trokšņa publiskoja priekšlikumu kopumu, kas tuvākajā desmitgadē ļoti būtiski ietekmēs ikviena savienības iedzīvotāja dzīvi. Par Fit for 55 nodēvētā pasākumu pakete paredz veikt virkni visnotaļ krasu izmaiņu enerģijas ražošanā, transporta sistēmā, zemes izmantošanā un nodokļu politikā, lai līdz 2030. gadam samazinātu siltumnīcas efektu izraisošo gāzu apjomu par vismaz 55% salīdzinājumā ar 1990. gadu.

Ja bloka dalībvalstīm izdosies īstenot ambiciozos mērķus, tad Eiropas Savienība līdz 2050. gadam varētu kļūt par pirmo klimata neitrālo pasaules daļu uz mūsu planētas.

Nāves spriedums benzīnam un dīzelim

Kā šādos dokumentos ierasts, tas ir pārpildīts ar deklaratīviem paziņojumiem par cēliem mērķiem un abstraktām rotaļām ar procentiem un tonnām. Tomēr dokumentā iestrādātas arī konkrētākas detaļas, kas ļauj aptuveni nojaust, kas sagaida eiropiešus. Nozīmīgām pārmaiņām jāgatavojas automašīnu īpašniekiem. Lai arī ražotāji jau ik pa laikam nāk klajā ar paziņojumiem, kurā gadā pārstās izgatavot iekšdedzes dzinējus, reti kurš autovadītājs ir iedomājies, ka pavisam zaudēs iespēju «kurināt» tvertnē ielieto benzīnu vai dīzeli. Turklāt ļoti drīzā nākotnē.

EK plāns beidzot ļoti skaidri pasaka, ka šī būtībā ir priekšpēdējā desmitgade, kad varam braukāt pa Eiropas ceļiem ar ierastajiem spēkratiem. Jau 2035. gadā ES teritorijā drīkstēs reģistrēt tikai un vienīgi jaunus bezizmešu transporta līdzekļus. Tas nozīmē, ka vēl gadus 5-10 pēc šīs robežas pēdējie «benzīngalvas» nodzīs savus «dinozaurus», un tad gan viss. Turpmāk Eiropā būs tikai klusi ripojoši auto, kas nepiesārņos dabu.