Sadzīves tehnikas tirgus: vai ir gaidāms cenu pieaugums tajā?

FOTO: Shutterstock/TVNET

Pēc neilgas klusuma pauzes vasarā pašlaik seko jauns pandēmijas vilnis ar visām ar to saistītajām sekām. Latvijas iedzīvotāji jau pilnībā ir izjutuši krīzes sekas, saskaroties ar ievērojami dārgākiem būvmateriāliem un ievērojami garlaicīgāku sortimentu veikalos. Kas vispār notiek sadzīves tehnikas tirgū?

ABONENTIEM ABONENTIEM

Ķīnā Covid uzliesmojuma dēļ vienā no vadošajām ostām atkal radās problēmas ar kravu pārkraušanu, kas var radīt domino efektu visā pasaulē. Vai ir jāgaida jauns cenu kāpums? Vai konteineru deficīts ietekmēs preču pārvadājumus? Ko izvēlas patērētāji - vācu kvalitāti vai Ķīnas cenas? Vai Eiropas ražotāji ir sākuši pārvest ražotnes atpakaļ no Ķīnas uz Eiropu? To TVNET versija krievu valodā skaidroja ar vadošajiem sadzīves tehnikas tirgotājiem un ražotājiem.

Pandēmija ir likusi mums pārskatīt savus paradumus un vērtības. Esot mājsēdē, daudzi beidzot varēja pievērst uzmanību "savai ligzdiņai": veikt remontu un uzlabot savus dzīves apstākļus. Lai retāk ietu uz veikaliem un veiksmīgāk remdētu izsalkumu, daudzi iegādājās ietilpīgus ledusskapjus. Savukārt baktēriju un vīrusu izskaušanai nākuši talkā pat putekļsūcēji. Sākot gatavot mājās - nepieciešama bija arī sadzīves tehnika virtuvē.

Galvenā problēma ir pasaules loģistikas sistēmas krīze. Ar to saskārušās teju visas nozares. It īpaši slikti klājies tiem ražotājiem un tirgotājiem, kas piegādā un komplektē preces no citiem pasaules reģioniem. Tas tādēļ, ka vairākos pandēmijas etapos bija paralizēts Ķīnas ostu darbs, vēlāk - arī ostas ASV, tāpat radās arī konteineru deficīts. Tamdēļ preču pārvadājumi no Ķīnas kļuva dārgāki par vairākām reizēm, bet piegādes laiks palielinājās. Vasarā situācija ir kļuvusi pavisam nedaudz labāka. Tomēr, kā vēsta "Bloomberg", Covid uzliesmojuma dēļ Ķīnas lielākā kravas osta Ningbo uz laiku bija slēgta.

12. augustā tika apturētas operācijas terminālī, caur kuru iziet cauri aptuveni ceturtā daļa ostā esošās kravas. Nav zināms, kad darbība šajā terminālī tiks atsākta.

Kravu pāradresēšana uz citām ostām radījusi vēl lielāku slodzi uz ostu kapacitāti, bet ostas - saņēmējas jau gatavojas "2020. gada loģistikas murga atkārtojumam". Turklāt situāciju saasināja krīze Jantjaņas ostā jūnijā, kurā aizkavēšanās kļuva teju divreiz sliktāka nekā Suecas kanāla blokāde.