Lai arī 2020. gada Emeraldas Fenelas debijas filma režijā “Daudzsološa, jauna sieviete”, kas saņēma “Oskaru” par labāko oriģinālscenāriju, droši vien bija iecerēta ar citu galveno vēstījumu, manī darbs atstāja pārliecību, ka gan sievietes, gan vīrieši, ja pārmērīgi, neuzmanīgi un vieglprātīgi lieto alkoholu, var kļūt par vieglu mērķi un upuri. Dzēriena sazāļošana, seksuāla aizskaršana, apzagšana, piekaušana, iespējams pat slepkavība - tādas potenciālās blaknes nes līdzi atpūta vai pat ikdiena ar grādīgā glāzi rokās. Ne velti “Degpunktā” reportāžās no notikuma vietas galvenie varoņi reti kad ir skaidri kā stikliņš; visbiežāk viņi ir sadzērušies drosmi, un tad metušies pierādīt taisnību.

Bet atšķirība taču ir stilā, vai ne? Ja četras draudzenes sēž nevis uz soliņa pie „daudzstāvenēm” ar lētajiem bundžu „kokčikiem”, bet saskandina īstas stikla gāzes ar “Cosmopolitan” un “Mojito” pilsētas smalkākajā izklaides vietā, tad pēdējās kļūst par atdarināšanas vērtu piemēru. Vai arī, ja dāma katru vakaru iztukšo akcijas vīna tetrapaku, tad tas ir nožēlojami, taču, ja „vinčiks” nāk no smalkā veikala un pirms baudīšanas tiek vai nu atstāts karafē paelpot vai atdzesēts līdz vajadzīgajai temperatūrai, tad viss kārtībā.

Dubultie standarti un sevis mānīšana ir sievietēm ierasta nodarbošanās, un, iespējams, tieši tāpēc daļai ir tik grūti ieraudzīt pudeles dibenā gulošo patiesību un atzīties pārmērīgā alkohola lietošanā. Bet, pirms kaut ko mainīt, ir jāsaprot iemesls - kāpēc tā glāze ir biežāk pilna, nevis tukša un nolikta plauktā?

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X