No Nīderlandes ostas Emshāfenes ceļu sākušais pētniecības kuģis “RS Sentinel”, kurš dodas Margusa Kurma vadītā ekspedīcijā uz Igaunijas prāmja “Estonia” nogrimšanas vietu, aptuveni trīs stundas pavadīja sastrēgumā Ķīles kanālā. Kad kuģis beidzot atsāka ceļu, šo brīdi no klāja novēroja arī vācu ūdenslīdējs Morics Šaiblers, vēsta Igaunijas medijs “Postimees”.

ABONENTIEM ABONENTIEM

kuģa “RS Sentinel” sapulču telpā jau vairākas stundas tiek spriests par to, kas redzams videomateriālos ar “Estonia” vraku. Hidrogrāfs Pētrs Ude norāda, ka tas esot nepieciešams, lai visa komanda būtu lietas kursā.

“Mums ir zināms, kur ir bojājumi un kāda ir situācija. Visai komandai jābūt informētai līdzvērtīgā apmērā, lai galamērķī varētu strādāt, nenovēršoties no galvenā uzdevuma,” norāda eksperts.

Komandas sapulcē arī tika diskutēts par to, vai būs iespējams vienlaicīgi darīt vairākas lietas un vai zemūdens roboti būs spējīgi iekļūt vrakā pa esošajām plaisām. Saskaņā ar plānu ūdenslīdēji pie vraka nirs gadījumā, ja zemūdens robotiem neizdosies tikt pietiekami tālu.

Ūdenslīdējiem arī paredzēts nokļūt uz “Estonia” klājiem. Šaiblers uzsver, ka viņš pamatā nodarbojas ar niršanu alās, kuru dziļums sasniedz pat vienu kilometru, tāpēc nolaišanās pie “Estonia” vraka, kas atrodas 70 līdz 80 metru dziļumā, nebūšot pārāk sarežģīts uzdevums.

Bīstamu šo pasākumu padara apstāklis, ka uz prāmja automašīnu klāja var atrasties nenostiprināti objekti un atlūzas.

“Man jāsargā aprīkojums. Tā ir problēma ar kuģu vrakiem, jo zemūdens alās nenostiprinātu objektu nav. Ja uz automašīnu klāja radīsies situācija, ka es nevarēšu atkal ātri iznirt virspusē, es iešu bojā. Tomēr es pildīšu pavēles, tāds ir mans darbs. Es to datu bojāgājušo tuvinieku dēļ,” norāda ūdenslīdējs.