Ja iziet uz ielas un paraugās apkārt, tad automobiļu plūsmā noteikti būs kāds Volkswagen, kāds Audi, kāds Volvo un pilnīgi noteikti arī kāds BMW. Tas, visticamāk, būs kāds desmit, piecpadsmit gadus sens 3. sērijas universālis vai X5, taču ar ļoti, ļoti, ļoti mazu varbūtību automobilis, ko pazīst kā Z1.

ABONENTIEM ABONENTIEM

Lielceļu huligānu dēļ BMW vārdam ir pielipusi nejauka asociācija ar nenobriedušiem, pārgalvīgiem šoferīšiem, kas izmantos katru iespēju, lai pārkāptu satiksmes noteikumus, nostādītu savas intereses pār citu interesēm un regulāri iekultos dažādās nepatikšanās. Pie tam nelāgā slava zīmolu vajā diezgan nepamatoti, jo nevar viennozīmīgi apgalvot, ka agresīvākie autovadītāji ir tie, kas brauc ar BMW. Tieši pretēji - atliek vien izbraukt mazu aplīti pa Latvijas lielceļiem vai tepat galvaspilsētā un jebkuram būs iespēja pārliecināties, ka vienlīdz neadekvāti mēdz uzvesties arī pārējo augstāk ievadā minēto zīmolu un jebkura cita ražotāja automobiļu vadītāji. Bet ko nu te daudz par dzīvo realitāti uz mūsu ceļiem, labāk ļausimies sapņiem jeb, precīzāk sakot, kādai asoņdesmitajos gados dzimušai nākotnes vīzijai, kas kļuva par realitāti un valkā vārdu BMW Z1.

Piecdesmito gadu beigās BMW izlaida sportiska izskata un dabas modeli 507, kuru par savu gadu gaitā sauca dažādi auto entuziasti, to skaitā arī pasaules līmeņa slavenības. Piemēram, seržants Elviss Preslijs, kurš militārā dienesta laikā Vācijā vienu BMW 507 ieraudzīja uz ielas, ieskatījās, aizņēmās no dīlera uz testa braucienu un aizveda sev līdzi pāri okeānam. Aptuveni trīs desmitgades pēc 507 iznākšanas BMW vadība atkal pavēra durvis divvietīga automobiļa ienākšanai kompānijas modeļu klāstā. Tas gan nebija firmas stūrmaņu izvirzītais mērķis, tā vienkārši sanāca, jo primāri BMW valde 80. gadu sākumā nolēma izveidot no lielā koncerna attīstības departamentiem atdalītu, neatkarīgu izstrādes nodaļu, kurā firmas labākie inženieri, dizaineri un tehniķi varētu brīvi darīt, ko vēlas, lai bez konkrētiem uzstādījumiem radītu perspektīvus nākotnes konceptauto. Jāsaprot gan, ka BMW vadība jauno nodaļu ļāva izveidot ne jau tāpat vien kā smilšu kasti, kur pieaugušajiem zēniem un meitenēm bezmērķīgi rotaļāties. Skaidrs, ka no darbiniekiem tika gaidīts rezultāts, un to viņi arī ātri vien sarūpēja.

BMW valdes ideja materializējās 1985. gada sākumā, kad pavisam netālu no kompānijas galvenās mītnes Minhenē tika izveidota BMW Technik GmbH, ko iekšienē apzīmēja vienkārši ar burtiem ZT. Sešus mēnešus vēlāk nodaļas darbiniekiem jau bija gatavas idejas, priekšlikumi un koncepcijas, ko pilotprojekta ietvaros transformēt par masveida ražošanas objektu. Tas bija projekts, kura ietvaros tika vētīta jaunu materiālu lietošana, jaunu auto struktūru priekšrocības un iespējas saīsināt jaunu modeļu izstrādes laiku, jo biznesā vairāk nekā citur laiks ir nauda. Šo projektu nosauca vienkārši par Z1 jeb Z nodaļas pirmo projektu.