Vēsture rāda, ka zinātniskā fantastika ar laiku kļūst par realitāti. Protams, ir izņēmumi, taču ne mazums ir tādu piemēru, kas apstiprina iepriekšējā teikumā sacīto. Visa pamats vienmēr ir cilvēki - vizionāri, kuru neticamajām idejām un iecerēm agri vai vēlu ir lemts piepildīties.

ABONENTIEM ABONENTIEM

Visas sākotnējās mēnessgājēja idejas, tai skaitā versija par 2,7 tonnas smagu auto ar slēgtu kabīni, tika atmestas un galīgo variantu Boeing samontēja tepat uz Zemes. Astronautiem pēc veiksmīgas nolaišanās uz Mēness tad atlika to tikai izdabūt no kravas nodalījuma un atlocīt, jo vietas taupīšanas nolūkā LRV izplatījumā devās pārlocītā formā un aizņēma tikai 1,5 x 0,5 metru telpu.

Svars un izmērs ne tuvu nebija vienīgās konstrukcijas īpatnības, kam nācās pievērst pastiprinātu uzmanību. Arī riepas ir kā nevienam citam transportlīdzeklim, jo tām jāfunkcionē uz nestandarta virsmas un krietni vien plašākā vides temperatūru diapazonā.

Ar gaisu vai kādu citu gāzi pildīti gumijas pūšļi lietošanai uz Mēness neder, tādēļ mēnessbraucēja vajadzībām tika uzkonstruēti no stieplēm austi riteņi, kuru fizikālās īpašības un spēja pildīt savas funkcijas, mainoties temperatūrai, sevišķi nemainās. Pietiekami būtisks aspekts, ņemot vērā, ka temperatūras amplitūda uz Mēness ir no aptuveni -170 grādiem ēnā līdz +130 grādiem Saulē. Celsija skalā.

Ņemot vērā, ka Mēnesim nav savas atmosfēras ar skābekli gaisā, iekšdedzes dzinējs LRV darbināšanai būtu pilnīgi nepiemērots. Tāpēc loģiskākā izvēle jau pašā sākumā bija elektroauto koncepcija ar nelielas ietilpības baterijām un nelieliem elektromotoriem. Tie, kam jauda un gaitas rezerve ir pāri visam, būs vīlušies, uzzinot, ka zirgspēku un vilkmes pavēlnieki no General Motors un Boeing LRV apgādāja ar 0,25 zirgspēku elektromotoriem, tos uzstādot katrā ritenī,

un kompaktām sudraba oksīda baterijām, kas līdzīgi kā rokaspulksteņa baterijas spēj uzturēt nemainīgu spriegumu, līdz ir pavisam tukšas. Ar pieticīgo jaudu pietika, lai pārvietotu 490 kilogramus kravas, astronautus ieskaitot, bet enerģijas rezerves mēnessbraucējam nodrošināja līdz pat 92 kilometru gaitas rezervi. Jāteic gan, ka neviens no trim aparātiem, kas šobrīd stāv pamesti uz Mēness, tik lielu attālumu neveica. Piemēram, Apollo 15 astronautu kopējā nobrauktā distance ir vien 28 kilometri trīs dienās. Bet Apollo 17 - nepilni 36 kilometri. Var jau arī saprast, jo kur tu dabūsi uz Mēness jaunas baterijas, ja līdzi paņemtās izbrauksi tukšas?