Ceļotāji ir dažādi. Vieni krāšņākos piedzīvojumu stāstus pārvērš grāmatās, otri – pietaupa vakara pasaciņām saviem mazbērniem, bet trešie – izmanto kā iedvesmas avotu un pārrada taustāmās lietās ar pievienoto vērtību. Ainavu arhitekts un dizainers Aigars Lauzis pieder pie trešajiem. Pirms pāris gadiem ar velosipēdu pārbraucis pāri puspasaulei no Londonas līdz Tokijai, tagad Aigars darbojas pie amfībijas “Z-Triton” ražošanas un kaļ lielus nākotnes plānus.

ABONENTIEM ABONENTIEM

Šajā rudenī Aigars ar savu komandu devās izmēģinājuma tūrē pa Eiropu. Galvenais uzdevums bija aizvest “Z-Triton” uz arhitektūras un dizaina izstādi “Open House”, kas norisinājās Ženēvā. Latvieši izbraukuši arī pa Alpu līkumotajiem ceļiem un iemēģinājuši amfībiju gleznainajos Šveices ezeros. “Mums bija vēlme redzēt cilvēku emocijas, just atgriezenisko saikni, saprast, kas potenciālajiem klientiem patīk.”

Tūres laikā latvieši paviesojās arī Parīzē, Amsterdamā, Berlīnē. Kad velosipēdistu kopienas pārstāvji redzēja, ko “Zeltini” paveikuši, visiem bijušas mutes vaļā: “Ārprāts! Jūs tā vienkārši ņēmāt un izdarījāt? Nevis tikai uzzīmējāt skices, ka teorētiski varētu tādu amfībiju ražot, bet izveidojāt reāli funkcionējošu produktu? Iespaidīgi!” Ceļojuma laikā komanda nodibināja daudz nozīmīgu kontaktu, īpaši Berlīnē, kur ir ļoti aktīva start up kopiena. Aigars stāsta, ka iegūtā atgriezeniskā saite bija ļoti pozitīva, interesentu loks turpina pieaugt. Viņš atzīst, ka uzņēmums savu tirgus nišu vēl tikai meklē, un uzņēmuma darbības virziena noteikšana ir process, ko nosaka cilvēki un viņu intereses. Piemēram, patlaban tiek apsvērta arī fokusēšanās uz produktu izīrēšanu, nevis tikai pārdošanu.

Eiropas tūres laikā Aigars piedzīvoja sajūtu, ka loks ir noslēdzies – izdomas pilnais latvietis varēja izmēģināt “Z-Triton” tajā pašā Amsterdamas kanālā, kurā reiz radās ideja par amfībiju izstrādi. Redzēs, kur aizvedīs turpmākie ceļi.