Daudzi piekritīs apgalvojumam, ka svētki bez majonēzes ir neiespējamā misija. Ja ikdienā bez bez tās vēl kaut kā varētu iztikt, tad visos lielākos godos leģendāro mērci liekam lietā gan kā piedevu rasolam un “siļķei kažokā”, gan, lai uzspiestu ikonisko “restīti” franču karbonādei. Svētku gaidās pārskatot veikalu piedāvājumu, secinājām, ka izvēle ir tik plaša, ka vai raibs metas gar acīm, un nolēmām jums atvieglot šo sarežģīto uzdevumu.

ABONENTIEM ABONENTIEM

Kas būtu jāņem vērā, izvēloties majonēzi? Kuras mērces pēc sastāva un kaloriju daudzuma ir figūrai visdraudzīgākās? Kādas ir majonēzes alternatīvas? Un kā šo mērci pagatavot mājās? Lai viestu skaidrību karstākajos jautājumos par majonēzes tēmu, konsultējāmies ar uztura speciālisti Lizeti Pugu, fitnesa treneri Vendiju Karalkinu un “Re’chef” virtuves šefpavāru Ingmāru Ladigu. Lasi un uzzini, kāds ir veikalos nopērkamo majonēžu sastāvs, kurus produktus droši likt grozā, bet kurus labāk atstāt veikala plauktā.​

Salīdzinām 10 majonēžu sastāvu

Kā norāda speciālisti, tradicionāli majonēzi gatavo no olas dzeltenuma, eļļas, sinepēm, citrona sulas vai baltvīna etiķa, sāls un cukura. Lai salīdzināmie produkti būtu pēc iespējas līdzvērtīgāki, izvēlējāmies 10 klasiskas majonēzes – bez sēnēm, ķiplokiem, gurķiem un citām piedevām.

Pircējam jāzina, ka majonēzei, gluži tāpat kā citiem produktiem, marķējumā sastāvdaļu sarakstā jānorāda visas izmantotās sastāvdaļas dilstošā masas secībā. Tātad – tas, kā ir