"Eat your salad!": vegānisko produktu piedāvājums veikalos aug
Foto: Shutterstock
Laura Ozoliņa
, TVNET Financenet | KLIK Bizness žurnāliste
"Eat your salad!": vegānisko produktu piedāvājums veikalos aug
Facebook LinkedIn Twitter Whatsapp
Comments 2

Pasaulē arvien vairāk tiek runāts par gaļas ražošanas industrijas nodarīto kaitējumu planētai, dzīvnieku labturības nosacījumiem un nepieciešamību veicināt "zaļāku", ilgtspējīgāku dzīvesveidu. Arī Latvijā ir ne viena vien kustība, kas aicina cilvēkus ēst augu valsts produkciju, un tiek rīkotas arī dažādas akcijas. Uz to aicina pat dziesma "Eat your salad", kas Latviju pārstāvēs šā gada Eirovīzijas dziesmu konkursā Turīnā, Itālijā.

Pasaulē arvien vairāk tiek runāts par gaļas ražošanas industrijas nodarīto kaitējumu planētai, dzīvnieku labturības nosacījumiem un nepieciešamību veicināt "zaļāku", ilgtspējīgāku dzīvesveidu. Arī Latvijā ir ne viena vien kustība, kas aicina cilvēkus ēst augu valsts produkciju, un tiek rīkotas arī dažādas akcijas.

Dati gan liecina, ka pagaidām Latvijā vegānu ir maz. Vismaz pērn tirgus pētījumu un konsultāciju kompānijas "Ipsos" pēc pārtikas koncerna "Orkla" pasūtījuma veiktais ilgtspējīgas dzīves barometra pētījums Baltijā un Ziemeļvalstīs atklāja, ka vegāni jeb tādi, kuri pilnībā izslēguši no uztura dzīvnieku izcelsmes produktus, Latvijā ir tikai 1%. Turklāt, lai gan salīdzinoši daudzi – 47% - respondentu Latvijā bija izmēģinājuši veģetārus vai vegāniskus produktus, tikai aptuveni piektā daļa aptaujāto piekrita, ka šādu produktu klāsts ir pietiekams. Arī Latvijas tirgotāju novērojumi liecina, ka pieprasījums pēc šādiem produktiem veikalos aug.

Tēmas
Uz augšu