Ar vārdu sedans mūsdienās saprotam automobili, kam ir skaidri izdalīts motorpārsegs, pasažieru telpa ar jumtu un atsevišķs bagāžnieks. Tas ir pilnīgs pretstats vienapjoma jeb MPV automobiļiem, kuros viss ir zem viena jumta, un arī krietni vien senāks, jo par pirmo sedanu pasaulē pieņemts uzskatīt pagājušā gadsimta pašā, pašā sākumā Luī Reno radīto Type B.

Lai gan šasija bija tāda pati kā Voiturette Type A, automašīna izskatījās pavisam citādāk. Pasargāti no laikapstākļiem, vadītājs un pasažieris varēja vadīt savu transportlīdzekli visu gadu, neuztraucoties par aukstumu vai lietu. Laika ziņā starp Type A un Type B bija tikai daži mēneši, tomēr tas bija dižs solis, kas uz visiem laikiem izmainīja autobūvi. Pasažieru komforts kļuva par faktoru, kas visiem ražotājiem bija jāņem vērā. Radās arī jēdziens “dzīvošanai piemērota automašīna”. Turklāt tās jauda jau bija 2¾ ZS oriģinālo 1¾ ZS vietā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X