Kādēļ “humpalas” nav tikai mirušu cilvēku apģērbi
Foto: Unsplash
Antra Feldmane
, TVNET Planēta | Klik Apkārt pasaulei redaktore
Kādēļ “humpalas” nav tikai mirušu cilvēku apģērbi
Facebook LinkedIn Twitter Whatsapp
Comments

Pēdējo gadu laikā arvien vairāk cilvēku izvēlas “otro roku” jeb “second-hand” apģērbus tā vietā, lai iztērētu savus līdzekļus “ātrās modes” – “fast fashion” precēm. Vai šādas ilgtspējīgas pirkumu izvēles spēj dot konkrētu labumu videi, kurā mēs visi dzīvojam globālās sasilšanas ēnā?

Arī Latvijā vēl deviņdesmitajos dominēja uzskats, ka “lietotajās” ieved tikai mirušu cilvēku apģērbus, kamēr mūsdienās šajā tirgū atgriežas tie paši zīmoli, ko esam raduši redzēt modīgajos apģērbu veikalos.

Čenoveta gan toreiz nav paklausījusi tēvu un visas jauniegādātās mantas izmetusi laukā pa savas guļamistabas logu. Čenoveta uzskata, ka iepirkties lietoto preču veikalā nozīmē arī būšanu vides aktīvistam. Tā ir piemērota nodarbe tiem, kuriem rūp vide un tas, ko aiz sevis atstājam.

Taču cik viegli ir mainīt pirkšanas paradumus, ja tik ļoti kārojas jaunākās zīmolu kolekcijas lietas? Lielbritānijā apģērbu tirgus ierindojas ceturtajā vietā aiz mājokļu tirgus, transporta un pārtikas negatīvās vides ietekmes aspektā.

Gada laikā tiek izmesti vairāk nekā puse no visiem “fast fashion” zīmolu apģērbiem, taču – vai “otro lietu” tirgus tam ir adekvāta atbilde?

Tēmas
Uz augšu