Satiksmes ministrijas 2022. gada budžetā kopumā valsts autoceļu nozarei ir plānots 327,3 miljonu eiro finansējums. Taču jautājums ir, vai ar šo summu pietiek. Laikapstākļi šajā ziemas sezonā īpaši veicinājuši lielāku un mazāku bedrīšu veidošanos uz jau tā sliktākas kvalitātes ceļiem, savukārt grants ceļu izbraukšana daudzviet atkušņa laikā ir īsts izaicinājums.

Vai paredzēts palielināt finansējumu Latvijas autoceļu sakārtošanai un vai Latvija ir gatava uzņemt jaunos elektrovilcienus, intervijā portālam TVNET stāsta satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

- Šajā ziemas sezonā ir bijuši īpatnēji laikapstākļi, piedzīvojot vairākus atkušņus, kas savukārt veicina bedru veidošanos uz autoceļiem. Vai līdz ar to ir paredzēts palielināt finansējumu "Latvijas valsts ceļiem" (LVC), lai lielākus ceļu apjomus var rekonstruēt?

- Mums pietiek finansējuma Latvijas ceļu uzturēšanai, mums pietiek cilvēkresursu, pietiek arī mašīnu. Specifika šogad bija tieši klimatā, biežajās temperatūras svārstībās ap 0 grādiem, arī vētrām bija sava ietekme. Taču gribētu teikt, ka ar katru gadu klimatam ir arvien mazāka ietekme uz ceļu kvalitāti, jo mēs savus ceļus sakārtojam, cik vien tas ir iespējams.

Pagājušos divus gadus, cik vien Latvijas būvuzņēmēji spēja realizēt, tik daudz līdzekļus mēs piešķīrām ceļu sakārtošanai un remontdarbiem. Arī gaidāmajā vasaras sezonā ir paredzēts nākamais rekords tieši finansējuma piešķiršanā – mums ir papildu 57 miljoni reģionālo ceļu remontdarbiem piešķirti.

Spriežot pēc pirmajiem iepirkumiem, redzam, ka būvniekiem ir liela interese strādāt ar šiem lielajiem projektiem. Vienīgais varētu būt riski tiltu remontos un dažādu barjeru uzstādīšanā saistībā ar Krievijas iebrukumu Ukrainā, jo šiem pasākumiem nepieciešami metāla izstrādājumi. Sagaidāms, ka šo materiālu cena kāps, attiecīgi būs lielāki izdevumi.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X