- Šajā ziemas sezonā ir bijuši īpatnēji laikapstākļi, piedzīvojot vairākus atkušņus, kas savukārt veicina bedru veidošanos uz autoceļiem. Vai līdz ar to ir paredzēts palielināt finansējumu "Latvijas valsts ceļiem" (LVC), lai lielākus ceļu apjomus var rekonstruēt?
- Mums pietiek finansējuma Latvijas ceļu uzturēšanai, mums pietiek cilvēkresursu, pietiek arī mašīnu. Specifika šogad bija tieši klimatā, biežajās temperatūras svārstībās ap 0 grādiem, arī vētrām bija sava ietekme. Taču gribētu teikt, ka ar katru gadu klimatam ir arvien mazāka ietekme uz ceļu kvalitāti, jo mēs savus ceļus sakārtojam, cik vien tas ir iespējams.
Pagājušos divus gadus, cik vien Latvijas būvuzņēmēji spēja realizēt, tik daudz līdzekļus mēs piešķīrām ceļu sakārtošanai un remontdarbiem. Arī gaidāmajā vasaras sezonā ir paredzēts nākamais rekords tieši finansējuma piešķiršanā – mums ir papildu 57 miljoni reģionālo ceļu remontdarbiem piešķirti.
Spriežot pēc pirmajiem iepirkumiem, redzam, ka būvniekiem ir liela interese strādāt ar šiem lielajiem projektiem. Vienīgais varētu būt riski tiltu remontos un dažādu barjeru uzstādīšanā saistībā ar Krievijas iebrukumu Ukrainā, jo šiem pasākumiem nepieciešami metāla izstrādājumi. Sagaidāms, ka šo materiālu cena kāps, attiecīgi būs lielāki izdevumi.