Auto industrijai izaicinošs bija jau iepriekšējais gads. Covid pandēmijas iespaidā piedāvājumu ievērojami pārsniedza pieprasījums pēc pusvadītājiem jeb mikroshēmām, kas tiek izmantotas jaunajos transportlīdzekļos, piemēram, stūres pastiprinātājos, bremzēs un citās transportlīdzekļu sistēmās. Līdz ar komplektējošo daļu trūkumu un pandēmijas iespaidotajām loģistikas ķēdēm radās pamatīgas nobīdes jauno auto piegādes termiņos, un industrijas pārstāvji pat ziņoja, ka auto tirdzniecība piedzīvo lielākos deficīta laikus kopš PSRS sabrukuma. Un izskatās, ka šis gads būs ne mazāk izaicinošs. 

ABONENTIEM ABONENTIEM

Biedrības "Auto asociācija" prezidents Andris Kulbergs portālam TVNET stāsta, ka auto industrija jau pirms kara knapi spēja risināt problēmas ar pusvadītāju trūkumu, loģistiku, pašizmaksas celšanos u.tml., taču līdz ar Krievijas iebrukumu Ukrainā daudzām auto markām, īpaši Rietumeiropas, radušās problēmas tieši ar galveno vadu un vadu savienojumu piegādi, bez kuriem mašīnu pabeigšana rūpnīcā nav iespējama.

Minēto detaļu trūkuma ietekmēto automašīnu modeļu ražošana ir apstādināta dažos gadījumos pat līdz 3 mēnešiem, kamēr tiks atrasti risinājumi, kā piegādāt šīs komponentes turpmāk. Un tas attiecīgi atstāj nopietnu iespaidu jau uz gatavo auto piegādēm.