Pēdējā, ceturtā, dzelzceļa pārvadājumu reformu pakete paredz Eiropas Savienības dalībvalstīm atvērt iekšzemes dzelzceļa pasažieru pārvadājumu tirgu brīvai konkurencei. Pašreiz Latvijā šos pienākumus veic akciju sabiedrība „Pasažieru vilciens”’, kurai valsts pasūtījuma līgums ir spēkā līdz 2024. gada beigām. Savukārt tirgus izpētē, lai noskaidrotu dzelzceļa operatoru, kas būtu gatavs Latvijā nodrošināt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu, interesi izrādījuši vairāki uzņēmumi.

„Brīvais tirgus jau nenozīmē, ka uz Tukumu brauc viens pārvadātājs, uz Ogri – cits, bet uz Jelgavu vēl trešais,” skaidro rektors. „Brīvais tirgus nozīmē, ka ir konkurence, ka ir konkurss uz pārvadājumu tiesībām. Bet konkurss jau var būt viss Latvijas tirgus, visi maršruti, kompānijas sacenšas par tiesībām apkalpot visus maršrutus uz konkrētu laika periodu. Arī tad tiks ievērots likums, tirgus liberalizācijas prasības.”

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X