"Agrāk tas varbūt bija lepnuma jautājums - ja tev ir manuālais, tad tu esi stilīgs," stāsta autovadītājs Mārtiņš. Viņam ir vairāk nekā desmit gadu pieredze stūrēšanā, un arī viņš ir viens no autovadītājiem, kurš nomainījis tik pierasto sajūga pedāli un ātruma kloķi pret mašīnu ar automātisko kārbu - kā rāda statistikas dati, automātisko kārbu izmantošana vieglo automobiļu ražošanā pēdējo gadu laikā ir pieaugusi. Vai šī tendence ir kā zīme, ka "manuāļi" ir izmirstoša suga?
Kamēr Eiropa pāriet uz "automātu", Latvijā vēl ilgi brauksim ar manuālo pārnesumkārbu
Viņš ir nedaudz skeptisks un vienlaikus piesardzīgs, spriežot par manuāļu nākotni, tomēr piekrīt uzskatam, ka agri vai vēlu cilvēki arvien vairāk izvēlēsies braukt bez kloķa grozīšanas un sajūga spaidīšanas. "Ar automātu braukt, īpaši pilsētā, ir daudz vieglāk un komfortablāk," viņš skaidro. Tāpat viņš norāda arī uz praktiskiem apsvērumiem, piemēram, ka no 2035.gada Eiropas Savienībā vairs nedrīkstēs tirgot iekšdedzes dzinējus - lēmums, kas pieņemts ar mērķi veicināt elektroauto izmantošanu bloka valstīs.