"Agrāk tas varbūt bija lepnuma jautājums - ja tev ir manuālais, tad tu esi stilīgs," stāsta autovadītājs Mārtiņš. Viņam ir vairāk nekā desmit gadu pieredze stūrēšanā, un arī viņš ir viens no autovadītājiem, kurš nomainījis tik pierasto sajūga pedāli un ātruma kloķi pret mašīnu ar automātisko kārbu - kā rāda statistikas dati, automātisko kārbu izmantošana vieglo automobiļu ražošanā pēdējo gadu laikā ir pieaugusi. Vai šī tendence ir kā zīme, ka "manuāļi" ir izmirstoša suga? 

Viņš ir nedaudz skeptisks un vienlaikus piesardzīgs, spriežot par manuāļu nākotni, tomēr piekrīt uzskatam, ka agri vai vēlu cilvēki arvien vairāk izvēlēsies braukt bez kloķa grozīšanas un sajūga spaidīšanas. "Ar automātu braukt, īpaši pilsētā, ir daudz vieglāk un komfortablāk," viņš skaidro. Tāpat viņš norāda arī uz praktiskiem apsvērumiem, piemēram, ka no 2035.gada Eiropas Savienībā vairs nedrīkstēs tirgot iekšdedzes dzinējus - lēmums, kas pieņemts ar mērķi veicināt elektroauto izmantošanu bloka valstīs.

Vienlaikus Latvijā, šķiet, šī transformācija notiek salīdzinoši lēnāk. Piemēram, paraugoties uz kopējo statistiku par iegūtajām autovadītāja apliecībām, skaits saglabājies salīdzinoši nemainīgs gadu no gada. Arī tādu, kas izvēlētos iegūt BE kategorijas apliecību (dod tiesības vadīt tikai automobiļus ar automātisko pārnesuma kārbu), nav pārāk daudz. Iespējams, vismaz pagaidām starp jaunajiem autovadītājiem valda pārliecība, ka jāiegūst B kategorijas vadītāja apliecība, jo tā dod tiesības vadīt auto gan ar mehānisko, gan automātisko pārnesumkārbu, pretēji BE kategorijai. Tāpat par to liecina fakts, ka vismaz pagaidām CSDD reģistrēto vieglo automašīnu skaits ar manuālo kārbu ir par nedaudz vairāk kā 70 tūkstošiem augstāks nekā ar automātu.

Komentāri (10)CopyLinkedIn Draugiem X