"Ledus sirds" – 43%, "Jaukā sieviete" – 46%, "Bada spēles" – 45%, un arī "Krēsla" sasniedz vienīgi 48%. Izrādās, ka pat lielākā daļa no tām Holivudas filmām, kuras domātas sieviešu auditorijai un arī galvenās varones tajās ir sievietes, netiek pie vienlīdzīgiem sieviešu un vīriešu dialogu apmēriem. Vai pie vainas tas, ka industrijā ir pārāk maz sieviešu-scenāristu un režisoru, vai arī sievietēm vienkārši nav pietiekami interesanti raksturi un sarunu temati, lai uz tiem bāzētu veselu pilnmetrāžas filmu?

Vai visas labās filmas ir par vīriešiem?

Gadu desmitiem kino taisīšana skaitījās īsti vīrišķīga profesija, kurā sievietes kā aktrises nenoliedzami bija nepieciešams un skaists papildinājums, taču pie lielas teikšanas dāmas netika ne uz ekrāna, ne arī radīšanas procesā. Tāpēc nav nekāds pārsteigums, ka lielāko daļu labāko filmu ir radījuši vīrieši un arī vairāk runāt tajās drīkst tieši kungi.

Tabula #1
Tabula #1 Foto: Ekrānuzņēmums

Tādās ikoniskas filmās kā "Bēgšana no Šoušenkas", "Šindlera saraksts", "Glābjot ierindnieku Raienu", "Trakie suņi", "Cilvēks, kurš izdzīvoja", "Melnais vanags notriekts" un "Cietais rieksts 3" ir tieši 0% sieviešu dialogu. Filmā "Viesnīca "Diženā Budapešta" sievietēm atvēlēts 1% no kopējā dialogu apjoma, "Krusttēvā" - 7%, "Lubenē" – 24%, "Titānikā" – 37%, bet šķietami vīrišķīgais "Terminators" ir ļāvis sievietēm izrunāties par veseliem 46%. Absolūtu dzimumu līdztiesību ir izdevies sasniegt abām filmas "Nogalināt Bilu" daļām, izlīdzinot rezultātu uz 50%.

Nav jau tā, ka nemaz nav atrodamas filmas, kurās sievietes runātu vairāk, piemēram, visnotaļ augstu novērtētajā filmā "Kalpone" ir 92% sieviešu dialogu, filmā "Citi" – 88%, "Vieglas uzvedības teicamniece" – 89%, "Nekrietneles" – 82%, "Līgavas māsas" – 82%, "Klusais kalns" – 83%, "Džuno" – 77% un "Sātans Pradas brunčos" – 76%.

Tiesa, izvērtējot 2000 scenārijus, no kuriem tika atlasīti 583 ar pietiekami augstiem reitingiem vietnē IMDb. com,

496 filmās galvenie runātāji nozīmīgās lomās bija tieši vīrieši un tikai 42 filmas varēja lepoties ar procentuāli lielāku sieviešu dialogu apjomu.

Arī sižetiski izvērtējot filmas, dāmām vairāk ticis atļauts runāt romantiskās komēdijās un šausmu filmās, kamēr vīrieši dominē gan vēsturiskās, gan laikmetīgās drāmās, trilleros un detektīvos.

Komentāri (3)CopyDraugiem X Whatsapp