Problēmas ar ražošanu un piegādēm Covid-19 pandēmijas iespaidā novērojamas visdažādākajās nozarēs, bet jo īpaši jūtams pusvadītāju deficīts un tā ietekme uz milzīgo autobūves industriju. Nupat rakstīju par ekspertu nedaudz pozitīvākām prognozēm uz 2022. gada beigām pusvadītāju pieejamības kontekstā, tomēr līdz ar Krievijas sākto karu pret Ukrainu un turpinoties globālās sasilšanas izpausmēm, auto nozare jūt arī citu ražošanā nepieciešamo komponenšu deficītu, kas ietekmē jaunu braucamo pabeigšanu un piegādes termiņus. Rezultātā tiek prognozēts, ka gan 2022., gan 2023. gadā visā pasaulē varētu netikt saražotas apmēram 2,6 miljoni automašīnu. Lai gan Latvijā pārstāvēto auto zīmolu tirgotāji runā par situācijas uzlabošanos, tāpat savu jauno kumeļu var nākties gaidīt pat ilgāk nekā gadu. Bet, kas interesanti, - daudzviet pasaulē jaunu auto iegāde samazinās, kamēr Latvijā, salīdzinot ar Covid-19 laiku, aug un pārsniedz tirgū esošo piedāvājumu.
Latvijā cilvēki kļūst kārāki pēc jaunām automašīnām, taču var nākties būt pacietīgiem
Latvijā pieprasījums joprojām aug