"Latvijā uz ceļiem situācija ir kritiska," ir pārliecināts Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks. Paskats no tiesas ir drūms, ilgstoši Latvija atrodas starp tām Eiropas Savienības valstīm, kurās uz ceļa notiek visvairāk negadījumu un ir vislielākais ceļa negadījumos mirušo skaits. Tas liek uzdot jautājumu, nevis cik droši varam justies uz ceļiem, bet gan cik veiksmīgam (ne prasmīgam) cilvēkam ir jābūt, lai izbēgtu no negadījuma.
Agresīvo braucēju sērgai Latvijā tūlītēju risinājumu nav
Vienā no pētījumiem, kas veikts 2020.gadā un kurā izvērtēti Ceļu satiksmes drošības plānā 2017.-2020. ietvertie mērķi, norādīts drūms secinājums – uz pusi samazināt CSNg bojāgājušo vai smagi ievainoto skaitu uz Latvijas ceļiem, kā sākotnēji bija iekļauts minētajā plānā, visticamāk, neizdosies. Jāmin, ka plānā norādīts, ka bojāgājušo skaits periodā no 2010. līdz 2019. gadam samazinājies par 39,5%, kas ir vairāk nekā divas reizes lielāks samazinājums, nekā aprēķinājusi Eiropas Transporta drošības padome. Tā kā pie konkrētajiem skaitļiem ziņojumā nav ievietota atsauce, KLIK neizdevās uzzināt, kāpēc ir šādas datu nesakritības.