Agresīvo braucēju sērgai Latvijā tūlītēju risinājumu nav
Jūrmalas šoseja, kur vasarā atļauts braukt ar 110 km/h Foto: LETA
Juris Jurāns
, TVNET | KLIK žurnālists
Agresīvo braucēju sērgai Latvijā tūlītēju risinājumu nav
Facebook LinkedIn Twitter Whatsapp
Comments 18

"Latvijā uz ceļiem situācija ir kritiska," ir pārliecināts Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks. Paskats no tiesas ir drūms, ilgstoši Latvija atrodas starp tām Eiropas Savienības valstīm, kurās uz ceļa notiek visvairāk negadījumu un ir vislielākais ceļa negadījumos mirušo skaits. Tas liek uzdot jautājumu, nevis cik droši varam justies uz ceļiem, bet gan cik veiksmīgam (ne prasmīgam) cilvēkam ir jābūt, lai izbēgtu no negadījuma.

Vienā no pētījumiem, kas veikts 2020.gadā un kurā izvērtēti Ceļu satiksmes drošības plānā 2017.-2020. ietvertie mērķi, norādīts drūms secinājums – uz pusi samazināt CSNg bojāgājušo vai smagi ievainoto skaitu uz Latvijas ceļiem, kā sākotnēji bija iekļauts minētajā plānā, visticamāk, neizdosies. Jāmin, ka plānā norādīts, ka bojāgājušo skaits periodā no 2010. līdz 2019. gadam samazinājies par 39,5%, kas ir vairāk nekā divas reizes lielāks samazinājums, nekā aprēķinājusi Eiropas Transporta drošības padome. Tā kā pie konkrētajiem skaitļiem ziņojumā nav ievietota atsauce, KLIK neizdevās uzzināt, kāpēc ir šādas datu nesakritības.

Tāpat ziņojumā norādīts, ka efektīvākas ir tās ceļu satiksmes drošības uzlabošanas aktivitātes, kuras tiek veikts sistemātiski un kompleksi. “Piemēram, ikgadējās informatīvās kampaņas periodā pirms Jāņiem kopā ar sodu palielinājumu un regulāriem policijas reidiem ir mazinājušas braukšanu reibumā un to kā ceļu satiksmes negadījumu iemeslu,” secināts izvērtējumā.

Tēmas
Uz augšu