E-pakalpojumu attīstībā lielu grūdienu izdarīja Covid pandēmija, kas vieniem, tostarp piespiedu kārtā, lika tādus attīstīt, bet citiem - iemācīties tikt pie kārotā, neapmeklējot tirdzniecības vietas klātienē. Transporta platforma "Bolt" izmantoja augošo pieprasījumu tirgū, pērn rudenī izveidojot pārtikas preču piegādes servisu "Bolt Market". Tā vadītājs Latvijā Jānis Rimicāns tiešsaistes žurnālam KLIK stāsta, ja sākotnēji uzņēmuma pakalpojumi biežāk tika izmantoti ātrai produktu sagādei kādai ballītei, tad nu jau virsroku gūst ikdienas pirkumi. Vienlaikus viņš atzīst, ka straujais inflācijas pieaugums ietekmē arī vidējo pirkuma grozu.

Tomēr sarežģītie tirgus apstākļi nav apstādinājuši "Bolt Market" attīstības plānus. Tiek turpināts darbs pie jaunu piegādes centru izveides un arī citu jaunumu ieviešanas.

Vai šī ideja par piegādes centru izveidi radās tieši uz pandēmijas bāzes, jo cilvēki, tostarp piespiedu kārtā, sāka mazāk iet uz veikaliem?

Pandēmija bija viens no veicinošajiem faktoriem, taču, skatoties uz nozari plašāk, redzam, ka cilvēku paradumi mainās – cilvēki ir nobriedušāki veikt pirkumus digitālajā vidē. Cilvēki vēlas savu laiku izmantot efektīvi, viņi nevēlas stāvēt rindās vai sastrēgumos, viņi vēlas laiku pavadīt ar ģimeni vai sportojot u.tml. Tāpat cilvēki arvien vairāk izmanto e-vides pakalpojumus. Būtībā pārtikas preču piegāde uz mājām kļūst arvien pieprasītāka. Tādēļ "Bolt" kā "superaplikācija" ar daudzām vertikālēm (kopbraukšana, skrejriteņi, piegāde no restorāniem), pievienoja šo nozari kā nākamo darbības virzienu.

Tagad, kad Covid saslimstība šķietami ir mazinājusies, vai nav bažu, ka cilvēki vairāk atgriezīsies pie parasto veikalu apmeklējuma, kur var visu aplūkot uz vietas, veikt kādu spontānu pirkumu, ieraugot cenu akciju u.tml.?

Noteikti nē, jo cilvēki novērtē ātrumu, ērtumu un laika ietaupījumu. Mēs arī redzam izmaiņas pārtikas grozā – arvien vairāk klientu izmanto mūsu piedāvājumu ikdienas pirkumiem. Ja sākotnēji proporcionāli "Bolt Market" pakalpojumi vairāk tika izmantoti, piemēram, ātrai produktu sagādei kādai ballītei vai našķiem un saldumiem, tad šobrīd biežāk tiek iegādāti produkti ikdienai.

Kas vispār ir auditorija, uz kuru jūs visvairāk mērķējat?

Tie ir ekonomiski aktīvie iedzīvotāji, kuri ir "uz Tu" ar e-vidi un e-pakalpojumiem, kas ikdienā izmanto telefonus, planšetes, datorus. Tie ir cilvēki darbspējīgā vecumā. Taču klientu bāze visu laiku paplašinās un ir pārstāvētas visas vecumu grupas.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X