Joprojām par izšķirošu Ukrainas kara progresā uzskatāms gan Krievijai un Ukrainai sniegtais ārējais atbalsts, gan sabiedrības atbalsts valstu iekšienē, un to nodrošināt palīdz prasmīga komunikācija. Raidījumā “Pasaule kabatā” par progresu gan Ukrainas un Krievijas karadarbībā, gan komunikācijas stratēģijā un propagandā TVNET žurnāliste Linda Anna Dāldere iztaujāja NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra (NATO Stratcom COE) direktoru Jāni Sārtu un Austrumeiropas politikas pētījumu centra pētnieku Mārci Balodi.

Kā attīstījušās Krievijas un Ukrainas komunikācijas stratēģijas kara kontekstā?

Sārts uzskata, ka Krievijas valdība visu sešu mēnešu garumā ir bijusi konsekventa savā retorikā par iebrukuma jeb “speciālās militārās operācijas” cēloņiem, rietumvalstu un Ukrainas fašismu, taču izteikumos par notikumiem kara laukā un Eiropas nostāju gan novērojama “mentālā akrobātika”. Ja sākumā tika ziņots par ātru un sekmīgu operāciju, tad arī tagad, kad situācija izvērtusies pavisam pretēja, Krievijas valdība cenšas demonstrēt, ka viss ir mierīgi un notiek pēc plāna.

NATO Stratcom COE direktors norāda, ka “informācijas telpas jautājumos ir bīstami būt tradicionālistam” – neprotot izmantot jaunos saziņas kanālus un šo telpu, kas strauji mainās, savu vēstījumu nav iespējams efektīvi aiznest plašākai auditorijai. “Šis ir sociālo mediju tiešraides karš,” uzsver Sārts.

Viņaprāt, Ukrainai nav ļoti konkrētas komunikācijas stratēģijas, taču ir veicies ar apstākļiem, jo valsts līderis ir profesionāls

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X