Pieprasījums pēc lietotiem auto, tāpat kā pēc jauniem, Covid-19 pandēmijas ietekmei atslābstot, ir audzis, bet, neskatoties uz Latvijas autoparka paplašināšanos, tas aizvien noveco. Pusvadītāju deficīta krīzes un Krievijas kara Ukrainā ēnā jauno auto piegāde turpina kavēties mēnešiem ilgi, daudziem liekot lūkoties pēc mazlietotām alternatīvām. Pieprasījumam nereti pārsniedzot piedāvājumu, cenas augušas arī lietotiem auto, kurus šobrīd nereti var pārdot izdevīgāk, nekā tie savulaik iegādāti. Latvijas īpatnība - braukt ar auto, kas reprezentē statusu, nevis ilgtermiņā nozīmē ietaupījumu maciņam un mazāku kaitējumu planētai, joprojām ir ļoti izteikta.

Pieprasījums joprojām augsts

Kā liecina Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) dati, Latvijā šī gada pirmajos astoņos mēnešos reģistrēts par 5.6% vairāk jaunu auto nekā pērn tajā pašā periodā (augustā tie bijuši +17%), kamēr Eiropas Savienībā novērots 11.9% kritums. Pēc Latvijas Auto asociācijas (AA) aplēsēm Latvijā ik gadu tiek importēts aptuveni 71 000 auto, bet tikai 24% no tiem ir jauni. „Latvijas auto parks ik gadu aug par 3.2%, Covid-19 laikā par 1.7%. Bet notiek Latvijas autoparka piepildīšana ar mums nevēlamu auto masu (dīzeļiem - aut.), kas ne tikai palielina izpūtēju skaitu, bet katrs no tiem pasliktina Latvijas izmešu rādītājus, kas mūs attālina no uzlikto mērķu sasniegšanas un palielina problēmu,” norāda AA prezidents Andris Kulbergs. Pārmetumus par gaisa kvalitāti ik pa laikam dzirdam arī no Eiropas institūcijām. Kā vēl nesen rakstīju, pusvadītāju deficīta krīzei beidzot redzama gaisma tuneļa galā, bet tā joprojām ir jūtama un tādējādi turpina ietekmēt spēju apmierināt pieprasījumu pēc jauniem auto.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X