Nozare, kura aug par spīti notiekošajam pasaulē
Ilustratīvs attēls. Foto: Pixabay
Laura Ozoliņa
, TVNET Financenet | KLIK Bizness žurnāliste
Nozare, kura aug par spīti notiekošajam pasaulē
Facebook LinkedIn Twitter Whatsapp
Comments

Digitālā reklāma nav tikai (daudzus kaitinošie) reklāmas baneri ziņu portālos un sociālajos tīklos, tās ir arī reklāmas televīzijā, video un audio straumēšanas vietnēs, meklēšanas pakalpojumu vietnēs, kā arī influenceru "ieteikumi" u.c. digitālie risinājumi. Kopumā šī tirgus apjoms Eiropā pērn sasniedza 92 miljardus eiro, turklāt pieaugot par 30% salīdzinājumā ar 2020.gadu. Eiropas digitālās reklāmas asociācijas "IAB Europe" vadošais ekonomists Daniels Knaps intervijā tiešsaistes žurnālam KLIK stāsta: lai gan jāgatavojas, ka nākamais gads būs ļoti, ļoti grūts, tik un tā digitālās reklāmas tirgū ir sagaidāma izaugsme. Turklāt pat Ukrainā ir vērojama digitālā reklāmas tirgus atkopšanās. 

Cik liela problēma nozarē šobrīd ir reklāmu bloķēšanas programmatūras, piemēram, AdBlock?

Reklāmu bloķēšana bija liela problēma, bet šobrīd situācija ir stabilizējusies. To, kāpēc šīs programmas tika aktīvi lietotas, varētu skaidrot ar divām lietām. Mēs redzējām pārāk daudz reklāmu, tostarp pārāk daudz slikti veidotu reklāmu, kas, piemēram, palēnināja mājaslapu darbību, un līdz ar to arī lietotāja pieredze nebija laba. Otrkārt, cilvēki tika bombardēti ar vienveidīgām reklāmām, tāpēc tagad reklāmdevēji cenšas veidot mazāk, bet kvalitatīvākas reklāmas, pārdomātākas un mērķētākas. Mainās arī mērīšanas metodes nozarē. Iepriekš reklāmu mērīšana notika pēc klikšķiem uz tām, tagad svarīga ir tām pievērstā uzmanība. Tāpēc arī svarīga ir reklāmu kvalitāte.

Tāpat jāņem vērā, ka sociālo tīklu platformās reklāmas nevar nobloķēt, līdz ar to arī mainās perspektīva pret šo jautājumu.

Runājot par Google un Facebook, nereti tiek dzirdētas sūdzības par to, ka viņi pamaina kaut ko savos algoritmos un pēc tam tavas reklāmas, posti vairs nesasniedz auditoriju un līdz ar to viss darbs vējā.

Ja ar konkrēto reklāmu nodarbojas reklāmas aģentūra, tās uzdevums ir tikt ar to galā. Taču maziem un vidējiem uzņēmumiem, kuriem nav šādas kompetences, tā var būt liela problēma, jo pēkšņi tavs zīmols zaudē redzamību un nesasniedz potenciālos klientus. No vienas puses, algoritms tev var palīdzēt augt un sasniegt daudz cilvēku, bet tāpat tas var tevi nogremdēt.

Tēmas
Uz augšu