Vairs nav tikai SIM karšu pārdevējs jeb ieskats mobilo sakaru operatoru pārvērtībās
Foto: Paula Čurkste/LETA
Māris Kūrēns
, TVNET Financenet | KLIK Bizness žurnālists
Vairs nav tikai SIM karšu pārdevējs jeb ieskats mobilo sakaru operatoru pārvērtībās
Facebook LinkedIn Twitter Whatsapp
Comments

Ieraugot mobilo pakalpojumu sniedzēja nosaukumu, joprojām daudziem prātā nāk fakts, ka “šis uzņēmums nodrošina iespēju sazvanīties, sūtīt SMS un piekļūt internetam”. Tomēr tā vairs nav taisnība. Lai arī tas ir mobilā operatora pamatbizness, realitātē operatori sniedz virkni dažādu jaunu pakalpojumu, pat izejot no savas darbības lauka robežām. Plašāk par mobilo sakaru funkcijām mūsdienās pastāstīja “Tele2” komercdepartamenta direktors Raivo Rosts.

- Kā pēdējo desmit gadu laikā ir mainījušās “Tele2” funkcijas, un vai joprojām varam teikt, ka tas ir “tikai” mobilo sakaru operators?

- “Tele2” jau sen vairs nav SIM karšu tirgotājs vai mobilais operators. To gan var teikt arī par citiem šīs nozares uzņēmumiem, jo tirgū pēdējo desmit gadu laikā ir notikušas pārmaiņas. Pirms desmit gadiem mēs bijām tikai komunikācijas kanāls, taču tagad tas, ko mēs piedāvājam, ir kļuvis faktiski par izejvielu citiem pakalpojumiem un procesiem, sākot ar iepirkšanos, medijiem, rūpniecību un citām sfērām, jo bez mobilā interneta faktiski mūsdienās vairs nav iespējas iztikt.

Tajā pašā laikā papildus pamatbiznesam esam attīstījuši citas sfēras, piemēram, mobilo mājas internetu, IOT risinājums un e-komerciju. Tāpat esam iegājuši apdrošināšanas biznesā, kurā piedāvājam gan auto, gan viedierīču apdrošināšanu.

Šogad esam sākuši piedāvāt arī optisko internetu septiņās pilsētās. Piedāvājam arī mūsdienīgu televīzijas saturu, ko var skaitīties vairākās platformās, un dažādus pakalpojumus biznesam. Kopumā – esam mērķtiecīgi attīstījuši "Tele2" par daudzpakalpojumu uzņēmumu un piedāvāto pakalpojumu klāsts ir ļoti plašs. Attīstība ir bijusi arī uzņēmuma iekšienē, jo, lai piedāvātu tādu piedāvājuma klāstu, ir svarīgi attīstīties arī iekšienē.

Uzņēmumā esam automatizējuši daudzus procesus, kas samazina kļūdu iespēju, ļauj precīzāk analizēt datus un uzlabo klientu pieredzi. Tāpat izmantojam mākslīgo intelektu atsevišķos projektos, taču tajā esam ceļa sākumā.

Tēmas
Uz augšu