Jau šīs nedēļas beigās spēkā stāsies Eiropas Savienības noteiktais Krievijas naftas produktu embargo. Tas nozīmē, ka līdz tam Eiropas valstīm jāparūpējas par to, lai ir pietiekami degvielas krājumi. Ko šis embargo nozīmēs Latvijas tirgum?

Atsaucoties uz aģentūru “Bloomberg”, Krievija vēsturiski ir bijis lielākais dīzeļdegvielas piegādātājs Eiropai. Pēc embargo noteikšanas Eiropai ir jābūt gatavai tirgū aizstāt vairāk nekā 600 000 barelu dīzeļdegvielas diennaktī.

5. decembrī jau tika noteikts liegums importēt Krievijas jēlnaftu (dažām valstīm gan ir noteikts izņēmums un tās turpina saņemt Krievijas naftu pa cauruļvadiem). Īsi pēc tam Eiropas Savienība un G7 valstis noteica cenu griestus Krievijas naftai – Rietumvalstis nedrīkst maksāt vairāk par 60 dolāriem par “Urals” markas jēlnaftas barelu.

Ņemot vērā to, ka ir ziema un patērētāji jau ilgāku laiku cieš no augstas inflācijas, gaidāmais embargo ir radījis zināmas bažas, kas notiks Eiropas degvielas tirgū.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X