Naftas tirgus dalībnieki pauduši bažas par to, ka nelielie naftas tirgotāji tagad pārvadā naftu ļoti garos maršrutos. Turklāt nafta tiek pārvadāta vecos kuģos un ar apšaubāmu apdrošināšanu, līdz ar to Krievijas “ēnu flote” radījusi zināmu spriedzi globālajos naftas tirgos.

Ņemot vērā Rietumvalstu noteiktās sankcijas, Krievija ir spiesta izmantot “ēnu floti”, kurā lielākoties ir novecojuši kuģi, kam ir problēmas ar apdrošināšanu. Lai arī tā ļauj Krievijai vismaz daļēji apiet Rietumu sankcijas un ierobežojumus, arvien vairāk pieaug lielas ekoloģiskās katastrofas riski.

Krievijas ēnu flotes spilgtākais piemērs ir tankkuģis “Turba”, kas ir 26 gadus vecs, un pēdējo reizi tam pārbaudes veiktas 2017. gadā, taču tas tāpat pārvadā naftu no Sanktpēterburgas apgabala.

Ir skaidrs, ka Krievijai ir izdevīgi pārdot naftu un piegādāt to pircējiem otrā pasaules malā, taču tā ir gluži kā ”bumba ar laika degli” – kuģus nepieciešams regulāri pārbaudīt un remontēt, kā arī normālos apstākļos – par 15 gadiem vecākus kuģus vairs neizmantot.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X