1998. gada 2. septembra vēlā vakarā Kanādas provinces Ņūbransvikas pilsētas Monktonas gaisa satiksmes kontrolieri saņēma trauksmes signālu no Šveices reisa 111, kas atradās virs Atlantijas okeāna. Lidmašīnas piloti ziņoja par dūmiem, kas parādījušies pilotu kabīnē, tāpēc kontrolieri atļāva viņiem nolaisties netālu esošajā Helifeksas lidostā. Sākumā šķita, ka viss tiek kontrolēts un lielam uztraukumam nav pamata. Tomēr, lidmašīnai tuvojoties Helifeksai, cita pēc citas sāka atslēgties tās sistēmas, pilotus iesviežot izmisīgā cīņā par savu un pasažieru dzīvību.

Pēc tam, kad pārtrūka sakari, lidmašīna vēl sešas minūtes lidoja kā rēgs – pilnībā atslēgts no ārpasaules. Maz zināms par to, kas notika pēc tam, kad melnā kaste pārtrauca darboties, tomēr fiziskie pierādījumi parāda pilotu izmisīgos centienus glābt lidmašīnu. Kapteinis Cimmermans bija piecēlies kājās, iespējams, lai censtos apdzēst uguns liesmas, kas jau snaikstījās dziļāk kabīnē. Kāds bija centies liesmas apdzēst ar ārkārtas situāciju rokasgrāmatu, jo tās lamināta lapas bija sakusušas kopā. Cimmermans vairs savā vietā neatgriezās. Vai nu viņš līdz beigām cīnījās ar ugunsgrēku, vai arī bija nemaņā.

Liecinieki uz zemes vēlāk stāstīja, ka redzējuši pār viņu galvām zemu pārlaižamies lidmašīnu. Daži teicās, ka redzējuši to izsviežam degvielu.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X