Vēl nemaz tik sen lombardi bija pirmie ieteikumu sarakstā, kur meklēt tev nozagtās lietas. Tomēr padsmit gadu laikā šī nozare ir kļuvusi par vienu no labajiem piemēriem, cik ļoti situācija var mainīties, ja tiek ieviests stingrs regulējums un pat licencēšana. Nebanku kreditētāja AS "DelfinGroup", kura portfelī ir arī zīmols "Banknote", valdes priekšsēdētājs Didzis Ādmīdiņš intervijā tiešsaistes žurnālam KLIK stāsta par tirgus attīrīšanos no negodprātīgiem spēlētājiem, lombarda aizdevumu klientūru un atnesto ķīlu pārbaudēm.

- Nav noslēpums, ka lombardu sektoram izsenis ir ne visai laba slava, jo ierasts uzskatīt, ka tajos nodod vai nu zagtas preces, vai, tā sakot, uz turieni nes pēdējās mantas no mājām, lai iegūtu līdzekļus azartspēlēm utt. Vai šobrīd var runāt, ka nozare ir transformējusies un minētās asociācijas jau var saukt par nepamatotiem stereotipiem?

Kad mēs ienācām šajā tirgū 2009. gadā, licencēšanas šajā sektorā Latvijā vēl nebija - tā sākās tikai no 2011. gada. Līdz tam tirgū bija ļoti daudzi neprofesionāli pakalpojumu sniedzēji, jo ieejas barjera, lai varētu strādāt šajā sektorā, bija ļoti zema. Bija iespēja ar minimālo pamatkapitālu nodibināt uzņēmumu un sniegt lombarda aizdevuma pakalpojumu. Domāju, ka negatīvā slava šim sektoram ir vēl no 90. gadiem, 2000. gadu sākuma.

Mūsu mērķis jau sākotnēji bija pārveidot nozari. Mēs strādājām citādāk nekā citi. Mūsu tīkls atšķīrās ar gaišajām telpām un ar lielajiem skatlogiem, skaidri komunicējot, kas mēs esam un ko mēs darām. Pēc tam drīz vien sākās periods, kad nozari reformēja un ieviesa licencēšanu, un tajā brīdī negodprātīgākie komersanti atkrita. Apmēram 10 gadu laikā tirgus ir attīrījies, un šobrīd tirgū ir palikuši, manuprāt, tikai profesionāli pakalpojumu sniedzēji, kuriem rūp savs vārds, reputācija un kuriem ir ko zaudēt...

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X